25.1.08

Limerikkejä



Runotar olen, usein punon sangenkin kummia
tässä riipustan runotorstain runohommia.
Sanoissani usein on synkeä nuotti
karmean alakulon itkuinen muotti
siksi ei tästäkään syntynyt huumoripommia.



Oli nuori mies nimeltään Jani,
jolle jokainen nainen oli vain hani.
Suuret puheet oli tarinan kollilla
mukamas aina tavaraa hollilla
ehkä niin, vaan joku muu pani.



Muistan työväenopiston kursseilta runomuodon nimeltään limerikki, siitä iloissani päätin kirjoittaa pari sellaista Runotorstain 76. haasteeseen: Humoristinen

9 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä nämä komparunosta käyvät. Kompia itsekin kokeilen.

DorianK kirjoitti...

Minä olen ihan heikkona runomittoihin ja on ilo nähdä, että joku niitä rohkeasti käyttää. Itse en limerikkejä olekaan vielä kokeillut.

Katili kirjoitti...

Helanes: Kompiapa kompia :D

DorianK: Olen huomannut, että mitalliset runot ovat erikoisalaasi ja hyvin niitä kirjoitteletkin. Minulle ne tuottavat päänvaivaa, en siis osaa, mutta tänään muistin, että limerikit olivat mukavia.

Anonyymi kirjoitti...

Onneks riimit ei ole kankeita, vaik' sanomat on vähän ankeita.

Katili kirjoitti...

Soopeli: ;-D

isopeikko kirjoitti...

Peikkokin oppii vaikka koittaakin pistää hanttiin :)

Katili kirjoitti...

Isopeikko: Kyllä oppii, ihan varmaan ,vaikka läpi kiven harmaan ;-D

Oh-show-tah hoi-ne-ne kirjoitti...

Hyvinhän tuo sujuu ja pelaa.

Katili kirjoitti...

Oh-show-tah hoi-ne-ne: Kiitosta, tuollainen nyt harjoitus vaan...